Comet gaat de uitdagingen van telewerken aan door innovatieve ruimtes aan te bieden die contacten tussen generaties en leren stimuleren.

Spanje
Download het persbericht

Als antwoord op de toename van werken op afstand en de generatiediversiteit binnen bedrijven positioneert Comet zich als leider in het debat over het aanpassen van werkomgevingen, en in het bijzonder collectieve werkruimten, aan de behoeften van vandaag. Met zijn vergader- en evenementenruimten in het hart van Madrid komt Comet niet alleen tegemoet aan de uitdagingen van de moderne werkomgeving, maar geeft het ook een nieuwe impuls aan de werkervaring door menselijke contacten te stimuleren. Dit is des te belangrijker in het tijdperk van hybride werken, waarin de menselijke connectie essentieel blijft.

Romina Maillochaud, Chief Experience Officer bij Comet, zegt hierover : "In de context van werken op afstand mogen we het belang van emotioneel welzijn en een menselijke band niet onderschatten. Onze ruimten en activiteiten zijn speciaal ontworpen om een balans te creëren waarin werknemers, vooral de jongere, niet alleen op technologisch maar ook op menselijk niveau met elkaar in contact kunnen komen, waardoor hun gevoel van verbondenheid en motivatie wordt versterkt. We zijn er namelijk van overtuigd dat samenwerking essentieel is voor de groei van bedrijven en voor de persoonlijke ontwikkeling van werknemers. Dat is waar de magie gebeurt, en dat kan niet goed gedaan worden met eenvoudige videoconferentiesoftware!

Bij Comet richten we ons op het bevorderen van een inclusieve en op samenwerking gerichte omgeving, waarbij we het samenkomen van verschillende generaties aanmoedigen. We zijn ons bewust van het belang van het cultiveren van een gevoel van verbondenheid met het bedrijf op de werkplek. Daarom moedigen we bedrijven aan om teambuildingactiviteiten te organiseren die de organisatiecultuur versterken en de samenwerking tussen teams aanmoedigen. Deze activiteiten hebben als doel de banden tussen werknemers te versterken en een meer lonende en motiverende werkomgeving te creëren. Dit is uiteraard gunstig voor het bedrijf zelf, aangezien betrokken en gemotiveerde werknemers veel meer waarde creëren dan passieve werknemers.

Het hybride werkmodel, een realiteit die steeds meer voorkomt in Spanje en de rest van de wereld, stelt ons voor nieuwe uitdagingen op het gebied van samenwerking en menselijke verbondenheid. Hoe verder mensen van elkaar weg kunnen werken, vanuit hun eigen privéruimtes of geïsoleerde derde plaatsen, hoe meer bedrijven incidentele oplossingen moeten vinden om de cohesie te versterken door echte collectieve en collaboratieve evenementen. Comet pleit daarom voor een evenwicht tussen efficiëntie en intermenselijke relaties en ontwerpt zijn ruimtes om flexibele en veilige omgevingen te bieden die hieraan zijn aangepast.

De gegevens die Comet in samenwerking met YOUGOV heeft verzameld, zijn veelzeggend: meer dan 50% van de Spaanse werknemers geeft aan dat de isolatie van telewerken een negatieve invloed heeft op hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Comet speelt in op deze realiteit en erkent de waarde van face-to-face contact voor het stimuleren van creativiteit en het gevoel erbij te horen, terwijl we ons tegelijkertijd aanpassen aan de behoefte aan concentratie en productiviteit. Bij Comet bieden we bijvoorbeeld een 'smartphone-garage' waar werknemers hun apparaten kunnen achterlaten en zich volledig kunnen concentreren op hun taken zonder afleiding. Daarnaast moedigen we groepslunches aan om de banden tussen collega's aan te halen en een sfeer van samenwerking te creëren. Daarnaast bieden we een all-inclusive service aan onze klanten, waarbij we ernaar streven om ons volledig te wijden aan hun inhoud en gasten, zodat we een soepele ervaring van hoge kwaliteit kunnen garanderen.

Comet positioneert zichzelf als een pionier in het oplossen van de uitdagingen van hybride werken en biedt ruimtes die de samenwerking verbeteren en de bedrijfscultuur versterken. De innovatieve aanpak onderstreept het belang van menselijk contact op de werkplek van vandaag en luidt een nieuw tijdperk in voor de manier waarop bedrijven werken op afstand benaderen.